Zoom the image with mouse

Ya Allah, Kepada-Mu Aku Kembali by Ustazah Asma Harun

PTS Bookcafe
22 In stock
RM27.00
Terms & conditions
customers are viewing this product
Penulis: Ustazah Asma Harun & Dwi Suwiknyo
Penerbit: PTS Publications
Tahun Terbit: Ogos 2020
Bahasa: Melayu
Genre: Kerohanian, Motivasi
ISBN: 9789674813772
Ketebalan: 198 m/s
Format: Soft cover

Ini adalah buku terbaru Ustazah Asma Harun bersama seorang penulis terkenal di Indonesia iaitu Dwi Suwiknyo. Beliau seorang puitis dan mendalam tulisannya. Buku ini mengandungi monolog-monolog hati, kisah-kisah yang menjadi iktibar, bingkisan firman Allah s.w.t. & hadis Rasulullah s.a.w.

"Ya Allah, jika bukan kepada-Mu aku kembali, kepada siapa lagi? Bukankah aku berasal daripada-Mu dan kepada-Mu jua aku kembali?

Sama ada dalam kebaikan ataupun keburukan, sama ada bersedia ataupun tidak, aku tetap akan kembali kepada-Mu apabila tiba masanya.

Ya Allah, izinkan aku menggunakan masa yang masih ada bagi mempersiapkan diri supaya  aku tidak menyesal nanti saat aku benar-benar kembali kepada-Mu."

Ya Allah, akhirilah hidup kami  dengan pengakhiran yang baik dan janganlah Engkau akhiri hidup kami dengan pengakhiran yang buruk.

Customer Reviews

Based on 4 reviews
100%
(4)
0%
(0)
0%
(0)
0%
(0)
0%
(0)
S
Syazana Husairi
sebuah buku yang membuka jiwa & minda untuk kembali pada-Nya.

Alhamdulillah sebuah buku yang membuka jiwa & minda untuk kembali pada-Nya. Jazakillah khair untuk penulisan Ustazah. Moga Allah berkati.

E
Erin95
5/5 ⭐

5/5 ⭐

"Tidak ada nikmat yang lebih agung apabila aku dapat kembali kepada-Mu dalam keadaan aku berjaya memperoleh cinta-Mu selaku hamba-Mu yang soleh."

Light reading. Sesuai untuk bacaan bulan Ramadhan. At first dapat buku ni, aku dah tertarik dengan cover buku ni, yang cantik sangat, warna dia macam warna metallic. Love, masyaAllah.

Isi dalam buku ni jangan risau, pendek² je. Dan aku sangat suka ilustrasi atau apa ye orang panggil hiasan grafik dalam buku ni. Allahu, soothe to my eyes. Banyak diselitkan Ayat Al-Quran dan Al-Hadis. Banyak ilmu dan Hadis baru yang aku peroleh. Banyak juga doa yang bagus untuk kita amalkan dalam sehari-hari. Another part yang aku suka part "Ustazah Nak Cerita". Suka baca kisah² pendek yang Ustazah Asma terima, Allahu sayu je baca kisah orang lain.

Aku tersentuh sangat baca satu bab ni, bila ustazah ceritakan tentang Syurga Allah ada 8 tingkat dan salah satunya adalah Syurga untuk orang yang pemaaf dan menahan marah. Syurga untuk orang yang memaafkan kezaliman. Memang dekat sangat di hati waktu tu. Banyak kali aku menangis baca buku ni, sebab rasa Allah sayang sangat dekat aku. Aku je terlupa bersyukur. Allahurabbi

S
Sue Oshin
Buku ini akan menjawab segala pertanyaan kita tantang kematian, “bagaimanakah pengakhiran kembara...

“Ya Allah, akhirilah hidup kami dengan pengakhiran yang baik dan janganlah Engkau akhiri hidup kami dengan pengakhiran yang buruk.”

Buku ini akan menjawab segala pertanyaan kita tantang kematian, “bagaimanakah pengakhiran kembara kita di dunia ini?”

Tidak dinafikan ramai di antara kita yang pasti mahukan pengakhiran hidup yang baik tetapi ramai yang tidak sedar bahawa syaitan adalah musuh yang nyata bagi ummat manusia.

Syaitan menunggu kelahiran kita, syaitan menggangu hidup kita bahkan juga syaitan menunggu kematian kita untuk menyesatkan kita. Semoga amalan baik yang kita lakukan secara istiqamah akan menjadi amalan yang terakhir kita saat Sakaratul Maut datang menjengah.

Konsep kematian tentulah berlainan daripada kehidupan. Jika semasa hidup kita mempunyai peluang, namun tidak pada kematian. Mati itu hanyalah sekali dan tiada lagi selepas itu.

Ada segelintir daripada kita yang takut akan mati kerana sesungguhnya dia sedar yang dia lalai. Mati itu pasti. Jika sentiasa mengingati mati, mereka akan tahu bagaimana akhir hayat yang diingini iaitu Husnul Khatimah.

Kita semua akan datang kepadaNya secara sendirian. Tidak ada sesiapa lagi yang mampu menemani kita apatah lagi kaum keluarga. Dan bagaimana dengan jasad si mati? Gerangan apakah yang akan diseksa?

Dalam hidup ini, kita perlu sentiasa bersedia dengan apa pun yang terjadi. Selalu berharap untuk menjadi penghuni SyurgaNya. Lazimi zikir “lailahaillah” supaya kita terbiasa dengan kalimat ini sebagai sebuah ucapan di akhir hayat.

Ya Allah, Kepada-Mu Aku Kembali by Ustazah Asma Harun
You have successfully subscribed!
This email has been registered